وبلاگ دکتر سحر حسینی خواه
علمی، پژوهشی، آموزشی، مدیریتی و دانشگاهی

 

 

۱- در مکالمات آنلاین با مشتری‌ها از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد

با وجود فعالیت پلتفرم‌هایی مانند «Intercom» و «Drift» بازاریابان قادرند از ابزارهای مکالمه‌ی هوش مصنوعی برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند. با توجه به رواج این تکنولوژی، برندهای بیش‌تری از آن در جهت ارائه‌ی بهتر سرویس به مشتریان‌شان استفاده خواهند کرد. با تکامل این تکنولوژی برندهای بیش‌تری از قابلیت مکالمه‌ی آنلاین هوش مصنوعی برای سرویس‌دهی بهتر به بازدیدکنندگان وبسایت خود استفاده می‌کنند.

۲- شخصی‌سازی محتوا در بازاریابی جهش بزرگی می‌کند

کلیدی‌ترین اصل در بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری (ABM)، تهیه‌ی محتوا برای انواع مختلف حساب‌های کاربری است. امروزه با روی عرصه آمدن هر چه بیش‌تر قواعد بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری، بهترین راه برای توسعه و پیشرفت، حرکت به سمت شخصی‌سازی اطلاعات است. پلتفرم‌هایی که کمپانی‌هایی مانند «Adobe» و «Optimizely» تهیه می‌کنند، برای بازاریابان راه را هموار می‌کند تا محتواهایی با موضوعات مشخص را ارائه دهند. مشابه شیوه‌ای که «Netflix» برای نمایش برنامه‌هایش پیش‌گرفته است.

۳- بازاریابی بر اساس داده‌های کمّی به جریان اصلی تبدیل می‌شود

دوره‌ی اوج بازاریابی بر‌اساس داده‌های کمّی، پیش روی ما است. کمپانی‌هایی مانند «Unilever» و «Kraft» که از قبل بر اصول ارتباط با مشتری پای‌بند بودند، با تشکیل تیم‌های داده-فناوری برای همکاری با بازاریاب‌ها، در حال استخراج استراتژی از دنیای تکنولوژی هستند. سال آینده، با پیشرفت شرکت‌هایی که تمرکز خود را بر دادها و اطلاعات می‌گذارند، بازاریابی بر‌اساس داده‌های کمّی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

۴- آژانس‌های بازاریابی، تکنولوژی واقیعت افزوده (AR) را توسعه خواهند داد

با انتشار نسخه‌های «iPhone 8» و «iPhone X»، کمپانی اپل مشخص کرد که در زمینه‌ی فناوری واقعیت افزوده (AR) سرمایه‌گذاری کرده‌ است. با روی عرصه آمدن و اوج گرفتن محبوبیت این دستگاه‌ها، برندها هر‌چه بیش‌تر شانس خود را با محتواهای مبتنی بر واقعیت افزوده امتحان خواهند کرد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397برچسب:,
ارسال توسط سحر حسینی خواه