وبلاگ دکتر سحر حسینی خواه
علمی، پژوهشی، آموزشی، مدیریتی و دانشگاهی


سایت Entrepreneur.com  مقاله ای منتشر کرده است که در خصوص تغییر نام تجاری یک  تستر گلوتن (gluten tester) بحث نموده است. کدامیک خوش آیندتر به نظر می رسد؟ 6SensorLabs یا Nima؟

جواب واضح است: نام تجاری جدید برای تستر گلوتن Nima  می باشد. صاحب این برند این نام را به دلیل معنای آن در زبان فارسی  جایگزین نام 6SensorLabs برای اولین محصول خود نموده است. بر طبق گفته او نیما به معنای عادل و دادگر در زبان فارسی است و برای مشتریان شناخته شده تر  می باشد. این نام نمایانگر کلیه اقداماتی در خصوص بهبود غذا صورت می گیرد تا همه با آرامش خیال از وعده غذایی خود لذت ببرند.

Nima یک گیرنده حسی قابل انتقال می باشد که امکان تعیین و تشخیص گلوتن در غذا را ظرف چند دقیقه فراهم می آورد.

 از این رو انتخاب نام تجاری که  بتواند در اذهان مشتریان تفکر مثبت ایجاد نماید برای شرکت ها سود آور می باشد. 

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 6 خرداد 1395برچسب:برند, نام تجاری,
ارسال توسط سحر حسینی خواه
 
 
 
اگر از آن دسته افرادی هستید که دقیقا نمی‌دانید بازاریابی محتوا چیست و فرصتی هم پیش نیامده تا اطلاعاتی در مورد آن کسب کنید، مقاله زیر پاسخگوی این نیاز شما خواهد بود.

به گزارش فوربس، «موسسه بازاریابی محتوا» (Content Marketing Institute) سایتی است که به‌صورت آنلاین هرگونه اطلاعاتی مرتبط با بازاریابی محتوا را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در صفحه اینترنتی این موسسه آمده: «بازاریابی محتوا، روشی از بازاریابی است که در آن سازمان، به‌منظور جذب و دستیابی به مخاطبان، محتوایی ارزشمند، متناسب با شرایط (شامل فرهنگ، علایق مخاطب و...) به صورتی مستمر ایجاد و منتشر می‌كند، با این هدف که اعمال مشتریان تبدیل به رفتاری سودبخش برای سازمان شود.»

واژه کلیدی در این تعریف، کلمه «ارزشمند» است. واژه‌ای که تقریبا کلیه فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. یک محتوای ارزشمند، هنگامی می‌تواند رنگ بازاریابی محتوا به خود بگیرد که مردم خواستار آن بوده، برای آنها ایجاد مطلوبیت کرده و به جای اجتناب، قصد استفاده از آن را داشته باشند. فرض کنید اطلاعات مربوط به یک بنگاه اقتصادی از طریق یکی از رسانه‌های اجتماعی به تعداد کثیری از بازدیدکنندگان منتقل شده است، در این صورت، آیا تصور می‌کنید بازاریابی محتوا صورت گرفته است یا تبلیغات؟ برای پاسخ، باید بررسی شود اشخاص چگونه اطلاعات مربوطه را دریافت کرده‌اند و در معرض آن قرار گرفته‌اند. همین شرایط را می‌توان برای دیگر محتواها نیز تعمیم داد. هنگامی یک بسته از اطلاعات در قالب بازاریابی محتوایی جای می‌گیرد که برای مخاطب ارزش به همراه داشته باشد. بنابراین در بازاریابی محتوا، هدف، ارائه ارزش تا حد ممکن به مخاطبان مورد نظر است. شاید با این تعاریف و توضیحات کمی گیج شده باشید، لطفا برای روشن شدن موضوع و درک بیشتر به مثال‌های زیر توجه کنید.




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:بازاریابی,بازاریابی محتوا,
ارسال توسط سحر حسینی خواه

 

رویکرد سنتی بازاریابی زیست محیطی ,عرضه مشخصه های سبز یک محصوی یا خدمات به مصرف کنندگانی است که دارای ارزش ها و باورهایی می باشند که آنها را وا می دارد به اثرات زیست محیطی محصولاتی که خریداری می نمایند توجه نمایند.

تمایل یک فرد برای خرید مشخصه های زیست محیطی در محصولات می تواند تحت تاثیر تمایل به جایگاه یا وجهه ی اجتماعی نیز باشد. عرضه ی کالاهای سبز به مصرف کنندگانی که از جایگاه و وجهه ی آگاهی دارند,در فروش انواع گسترده ای از کالاها یا خدمات ,مفید بوده است و تحقق بخشیدن به یک تمایل فردی برای پیوستگی با مشخصه  های زیست محیطی نیز می تواند راهبرد بازاریابی قدرتمندی باشد.

یکی از روش های برتر در بازاریابی زیست محیطی برای بسیاری از شرکت های ,عرضه و ترویج مشخصه های ارزش کارکردی است که از مشخصه های جایگاه محصولات سبز فراتر رفته و مخاطبین گسترده گری را هدف می گیرند.

این راهبرد در صنایع متعددی از مواد غذایی ارگانیک  تا ساختمان های سبز ,موفقیت آمیز و شاید دگرگونی کننده شناخته شده است .این رویکرد به سه دلیل عمده ,جذاب است اولا بازار هدف محصولات سبز را گسترش می دهد. ثانیا این راهبرد در برابر تغیرات نگرش مشتری به سمت محصولات سبز ,انعطاف پذیر تر است. زیرا بدون اتکاء به ادعاهای سبز ,عرضه ی برتری را فراهم می سازد . سوما مزایای مشتری اغلب در محصولات سبزتر نهفته است که این امر به دلیل ماهیت خود محصولات است.




ارسال توسط سحر حسینی خواه

 

 

 

 

1- استفاده از راهنمای خرید

2-استفاده از تلفن ثابت

3-پشتیبانی آنلاین

4-خدمات پس از فروش

5-ثبت درخواست مشتریان

7-روش های پرداخت متنوع

8-کاهش هزینه های مشتری

 




ارسال توسط سحر حسینی خواه

 

 

برای شروع هر کسب‌و‌کاری، یکی از ضروری ترین اقدام ها ، تجزیه و تحلیل بازار  می باشد. هدف تحقیقات بازاریابی توسعه دانش کلی است که براساس بازاریابی شکل می‌گیرد. ولی هدف تحقیقات بازار  رفع کردن مشکل بازاریابی شرکت هاست . تحقیقات بازار به کمک مشاهدات سازمانی از محیط‌های درونی و بیرونی یک شرکت انجام می گیرد. به عبارت دیگر شرکت‌ها اغلب مسئولیت انجام تحقیقات بازار را بر عهده دارند . مثلا: ارزیابی تصویر ذهنی افراد جامعه از مجموعه فروشگاه‌های هاکوپیان جزو تحقیقات بازاریابی قرار می گیرد.اما جستجو برای فهم اینکه  آیا  یک فروشگاه تصویری در ذهن مردم داردیک مسئله تحقیقات بازاریابی است.

 

 




تاریخ: پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:بازاریابی, بازار, تبلیغات, تبلیغات بازاریابی,
ارسال توسط سحر حسینی خواه

 

 

1) جذب مشتری

2) فروش رقابتی

3)دعوت و ایجاد انگیزه 

4)حفظ مشتریان تازه وارد

5)ایجاد شبکه ارتباطی 

6)بازگرداندن مشتریان از دست رفته




تاریخ: سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:مشتری, رقابت,بازاریابی,
ارسال توسط سحر حسینی خواه

 

 

 

1- تبلیغات تنها رسانه ایی هست که می توانید آن را کنترل کنید.

2- تبلیغات به شما اجازه می دهد تا مشتریان ایده آل خود را هدف قرار دهید.

3-تبلیغات محصولات و خدمات شما را معرفی می کند.

4-تبلیغات اعتبار پیام تان را افزایش می دهد.

5-تبلیغات موجب تقویت عملکردتان می شود.




تاریخ: چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395برچسب:نقش تبلیغات, تبلیغات موٍثر,
ارسال توسط سحر حسینی خواه

 

 

 

 

 

 

1- روش های بازاریابی قدیمی را دور بریزید.

2-بازاریابی محتوا : یاد بگیرید چگونه از محتوا کمک بگیرید تا کسب و کار خود را عرضه کنید.

3-بازاریابی به روش ارسال ایمیل 

4-یک شبکه خوب متصل به هم ایجاد کنید.

5-بازاریابی اینترنتی: سریعا برای کسب و کار خود وب سایت راه اندازی کنید.

6-هزینه ها ی کسب و کار خود را با عهد و پیمان که بسته اید متناسب کنید.

7-از بازاریابی ربایشی و جذاب بهره بگیرید.

8- درباره رقیبان خود اطلاعات کسب کنید.

9-از روش تجارت جمعی  و مشارکت انتفاعی استفاده کنید.

 

 

 




ارسال توسط سحر حسینی خواه

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد